Bestel online
Snel en gemakkelijk bestellen voor uzelf of de hele afdeling tot twee uur  van tevoren.
Bestelling staat klaar. Geen wachttijden, maar direct lekker lunchen.*
bestellen
Verras uzelf of uw gasten
met een culinaire maaltijd bij u thuis, klaar in vijf minuten.
Kijk bij onze Kant en Klare  maaltijden. 
Openingstijden

Ma. t/m Vr. 9.00 - 17.45 uur
Zaterdag 9.00 - 16.45 uur

Zondag gesloten

 

 

 

 

* Bestellingen worden verwerkt tot een kwartier voor sluitingstijd.


Kip is gezond

Boordevol eiwitten, B-vitamines, mineralen en weinig verzadigd vet

Kip en gevogelte zijn belangrijke leveranciers van eiwit, B-vitamines en mineralen, zoals ijzer. Kip en gevogelte bevinden zich in het voedingsvak met zuivel, vis, ei, vlees en vleesvervangers (schijf van vijf). Volgens het Voedingscentrum heeft iedereen per dag 100 tot 125 gram van de producten uit dit vak nodig.

In het algemeen geldt dat kip en gevogelte minder vet bevatten dan rood vlees en vleeswaren. Ook blijkt uit onderzoek dat het eten van veel rood vlees de kans op darmkanker verhoogt, terwijl bij dezelfde consumptiehoeveelheid kip- en gevogelte geen relatie is vastgesteld. (bron: www.rivm.nl) Kipfilet is heel mager. Bewerkte producten met kip kunnen uiteraard meer verzadigd vet bevatten, vooral als ze gepaneerd en/of gefrituurd zijn.

De voedingswaardetabel onder geeft de waarden per kipdeel aan. Als bron is de NEVO tabel gebruikt, een officiële voedingsmiddelentabel in Nederland die als basis dient voor alle voedingswaarde berekeningen.

Voedingwaarden tabel Kip

 

 

Kip Gewicht Aantal Kcal Eiwit in gram Koolhydraten in gram Vet in gram
Kipfilet onbereid + kippenborstvlees zonder vel en been 100 gram 110 23,3 0

1,8

1 Kippenpoot onbereid Ca. 225 gram 480 40 0 35
1 Kipkarbonade onbereid Ca. 225 gram 490 41 0 36
1 Kippenbout onbereid Ca. 260 gram 567 48 0 42
1 Hele kip onbereid Ca. 1000 gram 2180 183 0 160
1 Soepkip met vel en been onbereid Ca. 1000 gram 2470 190 0 190
Voorts mineralen als Na=natrium, K=Kalium, Ca=Calcium, Ph=Fosfor, Mg=Magnesium, Fe=Ijzer, Cu=koper, Se=Selenium en Zn=zink.
Vitamines als retinol equiv., D, E, B1, B2, B6, foliumzuur, B12 en nicotinezuur.
Bron: Nevotabel 2006